Ügyelj a csontjaidra! A csontjaid védelme a mindennapokban történik

Milyen fontos, életmódbeli lépésekből áll össze az erős, egészséges csontok felépítése, védelme?
A súlyos savasodás, a sav-lúg bázis eltolódása fontos szempont, ezért minden olyan szokás, étel, ital, ami a sav-lúg bázis egyensúly megőrzéséről, helyreállításáról szól, a csontoknak is fontos. Senki ne kezdjen azonban szódabikarbóna-kúrában vagy citromlé-kúrában gondolkodni, a sav-lúg bázis egyensúly megteremtése nem ilyen egyszerű "csodamódszerekkel" történik. Az étkezés minősége és milyensége, a tiszta víz ivása, gyógyteázás, gyógynövények rendszeres fogyasztása, lúgosító, sav-lekötő gyógy-ásványok rendszeres fogyasztása, béltisztítás, tisztító- és méregtelenítő kúrák, a lelkiállapot helyreállítása, a kapcsolataink átvizsgálása és helyreállítása - mind-mind szerepel ebben a folyamatban.
A savasodásban nagy szerepe van a stressznek és a lelki elfojtásoknak, ezért a lelki problémáink feltárása és rendezése, a stressz-oldás, stressz-kezelés kiemelten fontos
A másik csont-romboló és súlyosan savasító állapot a krónikus gyulladások jelenléte. Reumatikus, ízületi gyulladás, vagy akár egy fog-góc is lehet olyan gyulladási góc, amely az összes csontra, ízületre kihat.
Az alábbi kúrát javaslom azoknak, akik szeretnének a csontjaikért, ízületeikért előrelátóan, időben tenni:
- napi 15 perc jóga, a youtube-on sok szuper jógás oktatófilmet találsz
- a csontokat, ízületeket nedvesíteni is kell, így a napi 3 liter tiszta víz elfogyasztása alapvető

- a gyógyteázás, mint szokás, minden reggel és este, kiváló hatású
- a gyógyfürdők, gyógyvizek rendszeres élvezete nagyon jó, akár úgy, hogy ellátogatunk jó hírű gyógyfürdőkbe, akár úgy, hogy gyógyvizeket kortyolgatunk, illetve otthoni gyógyfürdő kúrákat tartunk, gyógyfürdő-koncentrátumok használatával
- a csontokat, ízületeket "kenni" is kell, ezért a kollagénban gazdag táplálkozás, húsleves, kocsonya, természetesen háztáji, organikus húsból, illetve szintén megbízható forrásból való marhakollagén, halkollagén, csirkekollagén készítmények fogyasztása szintén nagyon jó

- aki nem fogyaszt húst, azoknak a növényi kollagének fogyasztása javasolt, mint pl. az almapektin, birsalmasajt, bambusz-kivonat
- klorofillek minden nap, a sok friss zöldet tartalmazó turmixok fogyasztása nagyon jó, egy kézi turmix készülék beszerzésével gyors és csodálatos turmixokat élvezhetsz
- D-vitamin fogyasztása kiemelten javasolt, a D3K2-t tartalmazó készítményeket részesítem előnyben
- a gyógy-földek, például a valódi perui kovaföld, vagy a zeomineral gyógy-föld fogyasztása kiváló
- a kommersz kávék, teák, az ipari termelésű húskészítmények, felvágottak, füstölt húsok nem tesznek jót a csontjainknak
- a háztáji, bio vagy organikus állati zsír viszont nagyon fontos, például libazsír, kacsazsír, mangalica szalonna és zsír segít a csontritkulás megelőzésében, pár falatot javasolt fogyasztani minden nap

- aki nem eszik állati zsírt ilyen formában, annak a bio vajat javaslom, amely legeltetett tehenek tejéből készült
- a fürjtojás telis-teli van csontokat tápláló tápanyaggal - nyersen tanácsos elfogyasztani
- fitohormonok fogyasztását is javaslom, például rügykivonatok, növényi zöld porok, hajtások, csírák formájában
- algák fogyasztása kiváló, például a spirulina alga kúraszerű fogyasztása
- elegendő mennyiségű valódi, nemes só fogyasztása is fontos
- gyakran ki kell nyújtózkodni, mozogni, élni, áramlani, biztosítani, hogy az élet-energia átjárja a testedet és a lelkedet
- a Természetben való séta, tevékenykedés, kertészkedés igen jó hatású mind a csontokra, mind a lelkünk állapotára

- a masszázs, főként az aromaterápiás masszázs és a gerinc-gondozás nem csak élvezeti, hanem fontos megelőző terápia is

Ne feledkezzünk meg arról, hogy a csontjainkhoz a fogaink éppúgy hozzátartoznak, mint a lábszár-csontunk, ezért a fogászati gócok felszámolása, a rendszeres fogászati gondozás, góc- és fémmentes fogászat az egyik fő alapja az egészséges csontozatnak.

Éljünk együtt egészségben, harmóniában!

Bíró Tünde
Tanár, szexuálterapeuta
Természetes gyógymódok tanácsadás

Megjegyzések