A növények "vére", a klorofill és a hormon-egyensúly

Klorofillek
Miért ajánlom mindenkinek a klorofillek fogyasztását, azaz a növényi hajtások, levelek, csírák fogyasztását?
A klorofill maga a növény "vére", rendkívül fontos része a táplálkozásunknak. Milyen tulajdonságai miatt fontos a mindennapi fogyasztása?
- Természetes méregtelenítő hatású, ez abból is észrevehető, hogy klorofill-készítmények fogyasztása idején csökken a test kellemetlen kipárolgásainak és salakanyagainak a szaga
- Elsősorban a vért, a nyirokrendszert és a lépet erősíti, tisztítja
- A hormon-túltengésben szenvedők nagyszerű tápláléka, mivel mintegy "leköti" a nem egészséges mértékben megnövekedett hormonokok szintét, például nőknél a tesztoszteron-szintet, vagy az ösztrogén-szintet optimalizálja a rendszeresen fogyasztott klorofill
- Sok olyan gyógynövényt ismerünk, amely bőséges klorofill-forrás és egyúttal bőséges fitohormon-forrás is, mint például a lóhere, a búzacsíra, árpacsíra
- Gyorsítja a regenerációt, gyógyulást, sebek gyógyulását
- Erősíti az immunrendszert
- Csökkenti a magas koleszterin-szintet és magas vércukor-szintet
- Segít felszámolni a gyulladásokat
- Táplálja a vért, támogatja a vérszegénység felszámolását
- A bőr védelmében is jelentős szerepe ven, telis-teli van béta-karotinnal, amely bőrvédő hatású
- Emésztés-serkentő, anyagcsere-betegségeknél hatékony támogató
- Erőt és energiát ad, önálló táplálkozásként fogyasztható pl. saláták, zöld tumixok formájában


  Milyen klorofill-forrásokat vehetünk magunkhoz?

Ügyelni kell a biztonságos forrásokra, ezért vegyszermentes, bio vagy organikus minősítésű zöldségeket és klorofill-készítményeket javaslok.
- Zöld növényi hajtásokból készült italok és porok formájában, például búzafű por, árpafű por
- Az algákból készült porok és pirulák nagyon jó források
- A penészmentes, friss csírák kiváló forrásai, ráadásul finomak és egy "szimpla" vajaskenyeret is feldobnak
- A legeltetett tehenek tejéből készült vajban is magas a klorofill aránya
- A Steinberger búzafűlé szintén nagyon jó forrás, a friss vagy fagyasztott búzafűlé is, de aki nem gyakorlott tisztítókúrákban, méregtelenítésben, a friss-fagyasztott búzafűlevet csak tanácsadás alapján kezdje el fogyasztani
- A spenót, sóska, saláta, feltéve, hogy vegyszermentes forrásból érkezett, szintén igen fontos forrásai a klorofillnek - ezeket nyersen vagy zöld turmixba téve fogyasztjuk
- A klorofillben gazdag táplálkozású fürjek tojása nyersen szintén kiváló forrás


Egyetek minden nap klorofillben gazdag ételeket, igyatok a zöld turmixot, minden nap reggeli és ebéd között, és telis-teli lesztek életerővel! A zöld turmix recepteket tőlem kérhetitek e-mailben: biogyogyitas@biogyogyitas.hu

Éljünk együtt egészségben, harmóniában!

Bíró Tünde

Tanár, szexuálterapeuta
Természetes gyógymódok tanácsadás

Megjegyzések